apo nak dikato

‘Autopilot’

Posted on: Mac 11, 2010

Assalamualaikum, insya Allah dalam tempoh sebulan ini (berkuatkuasa mulai hari ini) blog ‘apo nak dikato’ akan berada dalam mode ‘autopilot’ bagi memberi laluan kepada penulis untuk berhadapan dengan peperiksaan akhir yang bakal berlangsung dalam tempoh 11 hari lagi. Dalam ertikata lain, penulis akan berada dalam mode “pertapaan” sepanjang tempoh tersebut. Sungguhpun demikian, sebarang komen yang diberikan dalam mana-mana post akan diluluskan dari masa ke masa mengikut kelapangan penulis.

Di kesempatan ini, saya (i.e. penulis) juga ingin menyusun jari memohon kemaafan seandainya saya ada terkasar bahasa atau tersilap kata sepanjang saya menulis di blog ini. Sekiranya terdapat sebarang kesilapan dari segi fakta mahupun dari sudut ilmiah, mohon jasa baik pembaca sekalian untuk menegurnya.

Insya Allah saya akan menyambung semula curahan pemikiran dan perasaan saya di blog ini sesudah tamat peperiksaan kelak. Mohon didoakan supaya saya berjaya menghadapi peperiksaan tersebut dengan baik dan dalam masa yang sama tidak terleka daripada melaksanakan tanggungjawab saya yang lebih besar iaitu sebagai seorang Muslim serta sebagai seorang daie.

Di kesempatan ini juga saya ingin mengucapkan terima kasih kepada para pengunjung dan juga pemberi komen yang telah banyak membantu saya dalam membentuk keperibadian saya serta meningkatkan lagi kematangan saya dalam berfikir. Saya masih lagi teringat sewaktu di awal-awal kelahiran blog ini, saya tidak pernah menyangka bahawa blogging ini berupaya memberikan kesan yang agak mendalam kepada kehidupan saya. Sebaliknya dahulu saya beranggapan bahawa blogging ini cumalah aktiviti sampingan, sekadar tempat meluah perasaan dan juga berkongsi fikrah. Namun, Alhamdulillah, melalui blogging, sedikit-sebanyak saya telah menjadi lebih matang dan terbuka kepada teguran, komen, dan juga kritikan.

Terima kasih yang tak terhingga khasnya kepada akhi FM, akhi wuzara, sdr amir,  sdr sulaiman akhlaaken (hehe, unik  benar ‘nickname’ tersebut), ukht Insyirah dan juga individu-individu yang banyak membimbing serta memberikan nasihat berguna kepada saya. Maaf sekiranya saya tidak menyebut nama kalian yang lain di sini, namun tidak bererti segala sumbangan kalian dipinggirkan. Semoga Allah membalas jasa baik kalian dengan kebaikan di dunia dan juga di akhirat. Ameen.

Insya Allah, saya akan kembali semula kelak dengan membawa sedikit pembaharuan kepada blog ini. Saya berazam untuk terus menulis dari masa ke masa dan menjadikan medan blogging ini sebagai salah satu uslub dalam menyebarkan dakwah Islam di samping pendekatan lain. Semoga Allah menerima sumbangan kecil saya ini serta membalasnya dengan kebaikan di dunia dan akhirat… Ameen. Saya juga berdoa supaya diberikan petunjuk untuk terus kekal di jalan-Nya. Ameen ya Allah…

Sekian dahulu, sehingga “bertemu” lagi di kemudian hari. Buat masa ini, dengan rasminya saya mengisytiharkan bahawa blog “apo nak dikato” akan berada dalam mode ‘autopilot’ sepanjang tempoh sebulan akan datang.

Wassalam.

2 Respons to "‘Autopilot’"

salam.

sambg dr “bay’ al-inah” : saya cik ye. bukan puan. =)

all the best.
semoga Allah mempersiapkan mu mengenai urusan mu dengan petunjuk Nya.
Bittaufiq wan najah et bonne chance à tous!

Salam, Cik Liy. Em, “Puan” tu kiranya doa lah, supaya dipertemukan jodoh segera. Sekadar gurauan… hehe.

=)

Maaf sebab lambat berikan respon. Sekarang sedang di pertengahan musim peperiksaan. Tinggal lagi dua papers. Jzkk atas doa. Ameen.

Tinggalkan Jawapan

Calendar

Mac 2010
F S S M T W T
« Feb   Apr »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Archive

Sudahkah anda membaca al-Quran pada hari ini?

Bilakah kali terakhir kita membaca al-Quran?

Truth About Democracy – Click to Read the Article

Democracy is not compatible with Islam

Truth About Democracy

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 12 other followers

Sikap Kita Terhadap Sesama Daie

Sikap Hizbut Tahrir sendiri terhadap gerakan-gerakan Islam lainnya setidaknya tercermin dari pernyataan Amin Nayaf , salah seorang tokoh Hizbut Tahrir –ketika beliau memberikan jawaban atas tuduhan terhadap beliau yang telah menyebarkan pemikiran Mu’tazilah: “Janganlah kalian mencoba untuk mencari permusuhan atau mengarah pada permusuhan terhadap gerakan-gerakan Islam lainnya. Kita harus waspada terhadap pihak-pihak yang mencoba untuk memecah-belah gerakan-gerakan Islam. Kepada merekalah seharusnya serangan itu dilancarkan.

Persoalan tentang Baiah al-Inah

Blog Stats

  • 107,623 visits

Top Rated

Reminder to All Muslims around the World

“Say: If it be that your fathers, your sons, your brothers, your mates, or your kindred; the wealth that ye have gained; the commerce in which ye fear a decline: or the dwellings in which ye delight – are dearer to you than Allah, or His Messenger, or the striving in His cause;- then wait until Allah brings about His decision (ie. Torment): and Allah guides not the rebellious.” [TMQ Surah At-Tawbah: 24]
